Cora Dellebeke

Cora Dellebeke (15-06-1967)

Cora Dellebeke
Cora is sinds november 2010 dirigent van de fanfare en het jeugdorkest.

In 1975 werd Cora lid van Muziekvereniging ONDA en volgde slagwerklessen aan de Zeeuwse Muziekschool bij Jan Anthonisse. Aansluitend studeerde zij slagwerk aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag bij Wim Vos, Luuk Nagtegaal en Henk van de Berg.

Tijdens haar opleiding aan het conservatorium maakte Cora een wereldtournee naar Amerika, Japan en Korea met het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Dankzij deze tournee bleef zij vaste remplacant en speelde ook vele keren bij het Residentie Orkest en slagwerkgroep Den Haag.

Cora nam vier keer deel aan het KNFM-Topconcours voor solisten en ensembles, waarbij zij twee keer het landelijk kampioenschap behaalde.

In cursusjaar 1994-1995 volgde Cora met succes de cursus dirigeertechniek van de Bond van Orkestdirigenten bij Dhr. J. van der Sijde.

Naast dirigent van ONDA is Cora dirigent van de slagwerkgroep van OKK Westkapelle. Voor deze vereniging verzorgt ze ook de slagwerklessen. Daarnaast is Cora vaste paukenist bij het Zeeuws Orkest, slagwerker bij kamerorkest TY en speelt in het pas opgerichte Rosewood Marimba Quartet.