Fanfareorkest

fanfareorkest

Muziekvereniging ONDA is op 27 maart 1907 opgericht. In 2007 bestond de vereniging dus 100 jaar,  maar is nog steeds springlevend. ONDA laat zich regelmatig horen in Nieuw- en Sint Joosland. We geven elk jaar onze jaarlijkse uitvoering, ook zijn we buiten te horen op bijvoorbeeld Koninginnedag en bij de Sinterklaasintocht. Ook buiten het dorp is ONDA regelmatig te zien en te horen.

ONDA speelt in fanfarebezetting. Het korps staat sinds november 2010 onder leiding van Cora Dellebeke.

ONDA komt sinds 1980 uit in de eerste divsie van de KNFM en behaalde in het verleden diverse successen op concoursen. Zo nam zij twee keer deel aan het KNFM-topconcours voor vaandelkorpsen en behaalde daar prima resultaten. In 2013 nam ONDA deel aan het KNFM concours in Terneuzen en behaalde daar met 85,17 punten een mooie eerste prijs met rood, wit, blauwe wimpel.

De fanfare repeteert op vrijdagavond van 19.30 uur tot 22.00 uur in het Dorpshuis in de Veerstraat 2 te Nieuw- en Sint Joosland.

De volgende muzikanten maken deel uit van ONDA:

Bugels: Cindy de Klerk, Marieke Knuijt, Leen Knuijt, Carolien Bliek, Kees van Sluijs, Martine Coppoolse, Naomi Keijzer en Joëlle Keijzer.

Cornetten: Annelies Meliefste, Marian van Eekelen, Leonie de Pagter en Dies van Sluijs.

Saxofoons: Marian Pleijte (sopr.), Diana Minnaard (alt), Janske Spans (alt), Maaike Adriaansen (alt), Jan-Herman Vervloet (tenor) en Anita Balk (bariton)

Althoorns: Tannie de Klerk, Vivian Coppoolse, Joke Coppoolse en Ellen Visser

Baritons/Euphoniums: Ad Elshout, Piet Reijnoudt , Wilco Minnaard, Rinus Daane, Ben van ’t Zelfde en Paulien Pankow

Trombones: Henk Balk, Els van Sluijs en Gilbert van Goethem

Bassen: Kees de Klerk (es), Betty de Rooij (es) en Stefan Knuijt (C)

Slagwerk: Rick Balk en Lein van Sluijs

Vaandeldrager: Rinus Dellebeke

Daarnaast kent ONDA een aantal ereleden. De volgende personen zijn vanwege hun inzet en verdiensten voor de vereniging benoemd tot erelid:  Kees Meliefste, Jan Meliefste, Izak Meliefste, Piet Meliefste sr., Piet Reijnoudt, Tannie de Klerk en Piet Meliefste jr.